Kenzo stelt ons Kenzo Homme Night voor, het nieuwe mannenparfum. Op een geweldige locatie in Elsene kregen we de nieuwe campagnefilm te zien, gemaakt door creatief directeur Patrick Guedj. De film werd opgenomen in Bangkok, niet omwille van de setting, maar eenvoudigweg omwille van het klimaat.
“De film kon even goed opgenomen worden in de straten van Londen of Parijs, maar daar was het veel te koud.”

Gezicht van het parfum is deze keer Nicolas Baisin. Het jonge Franse model, dat naast zijn modellencarrière ook erg veel bezig is met zijn eerste passie mountainbiken, kreeg voor deze campagne danslessen van niemand minder dan Blanca Li.

Enkele beelden van de campagnefilm behind the scenes:

[av_gallery ids=’3120,3122,3121,3123,3124′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ thumb_size=’square’ columns=’5′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]

Foto’s: Maeva Delacroix

Kenzo Homme Night draait volledig om verleiding en sensualiteit. Het is een parfum voor een spontane, speelse, ietwat roekeloze man, klaar om te verleiden en zichzelf bloot te geven.

Aan de basis van het parfum staat parfumier Dominique Ropion, die in de jaren ’90 al twee parfums voor Kenzo creëerde: Jungle L’Elephant en Jungle Tigre. Voor dit parfum kreeg hij de opdracht een parfum te creëren rond ‘nacht’, ‘verleiding’, ‘sensualiteit’ en ‘feestelijk’. We vroegen Dominique of hij veel vrijheid heeft bij het ontwikkelen van een parfum. Hij vertelde ons dat er uiteraard altijd een opdracht is, een briefing waarop hij zich dient te baseren, maar dat de vrijheid toch erg groot blijft.
Een parfum ontwikkelen is erg relatief. Een geur is iets persoonlijk, dus heel moeilijk te beoordelen. Bij deze geur koos ik voor vanille en kardemom voor een sensuele toets. Verder voegde ik pompelmoes en mango toe om het een beetje fruitige te maken. Dan een subtiele toets koriander om zo bij een duidelijke aanwezige geur van geranium en alsem te komen. Als afwerking een sexy, mannelijke finale: tonkaboon, guajakhout en vetiver.”

Na ongeveer twee jaar zorgvuldig werk, mag het resultaat er zeker zijn. Een gedurfde creatie; oriëntaals geïnspireerd, sensueel en sexy.

[av_image src=’https://www.talkiesmagazine.be/web/wp-content/uploads/2014/01/flacon.png’ attachment=’3052′ align=’center’ animation=’no-animation’ link=” target=”]