Integriteit, persoonlijkheid en vrouwelijkheid. Drie woorden die spontaan opkomen als je Gigue zegt. Het Belgisch modemerk met uitgesproken vrouwelijke toets staat al een kwart eeuw voor een op-en-top verfijnde klasse, hoogwaardige stoffen en übervrouwelijke jurkjes. Om de zilveren verjaardag van het label te vieren organiseerde Gigue een high class persconferentie bij die andere Belgische trots van ons ‘The Jane’, de sterrenzaak van niemand minder dan Sergio Herman. Het was om duimen en vingers van af te likken…

Enkele maanden terug gaf Gigue ons de uitgelezen opportuniteit om nader kennis te maken met de hart en ziel van het Belgische label Gigue en de ‘sex-on-a-plate’ gerechtjes van Sergio Herman. De voormalige kapel in het Antwerpse verleende zich perfect voor de ultieme celebration van het label. Geen altaar dus maar wel een open keukenplatform met de masterchef live voor ons doing his magic.

We waren even afgeleid maar desondanks al dat lekkers lag de focus op het intense verhaal van 25 jaar Gigue en wat bleek. De chique, eigentijdse collecties voor dit najaar ademen stuk voor stuk die typische Gigue elegantie uit. Audrey Wijckmans, de hoofdontwerpster bij Gigue, liet zich voor de herfst-wintercollectie inspireren door een verfrissende eenvoud, waar elke vrouw op zit te wachten. De keuze van natuurlijke materialen zorgen voor een perfecte fit met een aangenaam gevoel. Elk seizoen komt het label met een viertal thema’s waarbij de collecties naadloos in elkaar overvloeien.

Een Belgisch modemerk dat de sensualiteit van de vrouw op nummer 1 plaatst. Dan verdien je van Talkies 25 kaarsjes!