56c1eae58aed3
Tijdens New York Fashion Week vierde Diesel de opening van zijn nieuwe flagshipstore op Madison Avenue. Twintig jaar na de opening van de eerste Diesel-winkel heeft het merk er opnieuw voor gekozen om in Manhattan zijn nieuw designconcept te lanceren. De winkel werd ontworpen in samenwerking met het Japanse architectenbureau Wonderwall, onder leiding van Masamichi Katayama.

Na de opening was er een afterparty met exclusieve gasten als Travi$ Scott, Joe Jonas, Naomi Campbell, Chloe Norgaard, Coco Rocha en nog vele anderen. Buiten de prestigieuze performances waren er op het feest, met als thema voyeurisme, de Diesel emojis te zien waar de gasten mee op de foto konden. Dit alles in het thema van de SS16 DECODED campagne: op een grappige wijze commentaar leveren op het hedendaagse social media gedrag. “Ik ben enthousiast over de toekomstgerichte veranderingen dat het merk aan het maken is in de retail. Mijn enige advies aan de Diesel-fans is: ga het Madison Avenue filiaal bezoeken en beleef onze nieuwe shopervaring”, aldus Renzo Rosso.

Renzo is CEO en oprichter van Diesel. Met zijn onconventionele kijk op denim zorgde hij ervoor dat Diesel geprofileerd werd tot hét jeansmerk bij uitstek wereldwijd. Zijn persoonlijke financiële waarde wordt door Forbes inmiddels geschat op 3.2 miljard dollar. De holding van Rosso, ‘Only the brave’, huist naast Diesel nog enkele andere indrukwekkende namen waaronder Maison Martin Margiela, Viktor & Rolf en Marni.

Al sinds de jaren 70 zit het ontwerpen hem in de vingers. Na zijn studies aan een textielschool, begon Renzo Rosso zijn eigen kledij te ontwerpen. Op twintigjarige leeftijd startte hij Diesel op samen met Adriano Goldschmied. Later, in 1985, nam Rosso alle aandelen over en zette hij zijn merk op eigen houtje verder. Met uitdagende reclamecampagnes plaatste hij Diesel officieel op de kaart in modeland. Ondertussen is Diesel uitgegroeid tot een echt lifestylemerk. Hun motto is dan ook niet voor niets: “For Succesful Living”.

56c1fa8393de956c1fa7a9edf556c1fa6b3b0c3Wil je meer weten over de man achter Diesel? LEES het volledige interview met Renzo Rosso in het maartnummer van TALKIES! Vanaf vrijdag 11 maart in de winkel.